LISA

Onlineplattform

LISA

En startklar, flexibel och välbeprövad kundportal

Vår moderna onlineplattform LISA gör det enkelt och tryggt för era kunder att handla med fonder och värdepapper. Plattformen har en mängd färdiga moduler som kan anpassas och byggas på med specifika lösningar för era unika behov – idag och i framtiden.

Kontakta oss

EXEMPEL

Kundportal för bank och finans

Idag används LISA av flera internationella banker, värdepappersbolag, fondbolag och börser som har höga krav på kundupplevelse, tillgänglighet och datasäkerhet. Digital onboarding av nya kunder, KYC-stöd med automatiska slagningar mot externa register, signering med Mobilt BankID, digital rådgivning och månadssparande med autogirotransaktioner är bara några av de funktioner som finns i plattformen. Med ett modernt och intuitivt gränssnitt blir det enkelt för kunden att t.ex. köpa fonder, se värdeutveckling på innehav eller hantera månadssparande. Plattformen kan flexibelt anpassas och levereras i olika paketeringar – allt från en fulltäckande kundportal till en specifik modul, som uppfyller ett specifikt syfte. LISA-plattformen är ett tryggt val då vi har mer än 15 års erfarenhet av att ta ett helhetsansvar för utveckling, förvaltning och drift av kundportaler inom finanssektorn.

MODUL – DYNAMISKA FORMULÄR

Nykundsflöde, KYC & digital rådgivning

Med modulen Dynamiska Formulär kan ni bygga upp ett flöde av frågor helt enligt era behov. Kundens svar styr vilka frågor eller vilken information som presenteras. Det gör att ni enkelt kan skapa smarta dialoger för t ex nykundsonboarding, KYC och digital rådgivning.

I LISA finns den kraftfulla modulen Dynamiska Formulär som används för att skapa och publicera digitala formulär i tjänsten. All typ av informationsinsamling från kunden kan ske via dessa formulär, vilka då t ex kan ersätta blanketter. Ett exempel på dialoger är för onboarding av nya kunder där ett dialogflöde kan skapas som effektivt leder kunden igenom nykundsprocessen. Dialogflödet kan kompletteras med automatiska slagningar mot externa register, t.ex. Bolagsverket, för adressinhämtning och för PEP-kontroll m.m. I slutet av flödet verifierar och signerar kunden informationen med t ex Mobilt BankID.

Via Dynamiska Formulär går det att ange regler så att olika frågor och formulär presenteras baserat på t ex hur kunden svarat på föregående fråga, vilket gör att dialogflödet dynamiskt anpassas och hålls relevant för den specifika kunden. Ett exempel är vid skapande av ett frågeflöde som leder kunden fram till en rekommenderad placeringsportfölj. Rekommendationen presenteras för kunden på ett tydligt och visuellt sätt med t.ex. fördelning mellan aktie- och räntefonder, risknivå och profil på fonderna. Det går även att knyta ihop dialogflöden så att vissa processer kopplas ihop med andra, som t.ex. att ett genomgånget nykundsflöde direkt leder vidare till ett handla fond-flöde, vilket hjälper kunden att utföra sitt ärende och ökar konverteringsgraden från intressent till genomförd transaktion. Det går även skapa formulär som visas för kunden initierat av vissa händelser, t.ex. vid en obligatorisk återkommande KYC-uppdatering där kunden i ett formulär uppmanas ange sin skattehemvist och verifiera sina kontaktuppgifter.

Med LISAs modul Dynamiska Formulär kommer en mängd färdiga dialogflöden att använda redan vid start. Alla dessa kan anpassas efter era specifika önskemål och behov.

LÄS MER
FINANS – FOND- OCH VÄRDEPAPPERSHANDEL

Innehav, transaktioner och rapporter

Med hjälp av LISA kan ni erbjuda era kunder en kraftfull kundportal för att de ska kunna sköta sina placeringar digitalt. Ungefär som en internetbank, men för fonder eller värdepapper. Innehavsöversikt, transaktioner, orderläggning och rapporter är några av basfunktionerna i plattformen.

LISA har stöd för en mängd olika inloggningsalternativ enligt samma höga säkerhetsstandarder som finns för internetbanker. Med t.ex. BankID är det både enkelt och tryggt för kunden att logga in på sina sidor där kunden överskådligt kan se sitt innehav, lägga ordrar, ta ut rapporter, få en översikt över transaktioner m.m. För att göra det enkelt för kunden att handla är det viktigt att kunden har möjlighet att smidigt göra insättningar till sin depå och i LISA finns stöd för insättning både via autogiro och Swish. Kunden kan köpa, byta och sälja fonder och värdepapper helt digitalt i LISA vilket effektiviserar er administration och skapar en tydlig och trygg spårbarhet i transkationsflödena.

LISA är anpassad så att kunderna har tillgång kundportalen via alla typer av enheter; från laptops, paddor till appar för smartphones.

LÄS MER
GENERELL – KUNDPORTAL

Kundportal för Mina sidor

Höj serviceninvån med ett modernt digitalt rum – Mina sidor – för dina kunder, medlemmar eller samarbetspartners. Oavsett sammanhang är LISA en säker, beprövad och startklar plattform. LISA används av allt från globala kunder till startups i olika branscher.

Oavsett vilken bransch eller målgrupp som är relevant för er är LISA ett säkert och bra val. LISA-plattformen kan sättas ihop på en mängd olika sätt beroende på ert behov av en Mina sidor-tjänst. Plattformen har en kraftfull roll- och behörighetsstruktur som säkerställer att användaren har tillgång till avsedd information och funktionalitet.

Med flerspråkstöd och en mängd olika säkra inloggningsalternativ gör plattformen flexibel och användbar för många olika målgrupper och användningsområden. LISA går också att anpassa utifrån er grafiska profil och kan därmed sömlöst inlemmas i ert totala digitala erbjudande.

LÄS MER
FUNKTIONER

LISA erbjuder en mängd kraftfulla funktioner

Inloggning & e-legitimation

Användarnamn/lösenord, tvåfaktorsautentisering och BankID

Användarkontroll

Automatiska kontroller mot t.ex. Bolagsverket, adressinhämtning och PEP-kontroll

Depåinformation

Visa depåvärde, innehav, transaktioner och portföljrapporter

Autogiro

Hantera medgivanden, engångsöverföringar och månadssparande

Swish

Kunden kan swisha från sitt privata konto till sitt kundkonto

Dynamiska Formulär

Digitalisera t.ex. registrering av nya kunder –  inga blanketter, inga postutskick

Mobil-app

Ge kunden tillgång till tjänsten alltid och överallt, enkelt i mobilen

Digital signering

Kunder kan signera dokument digitalt med t.ex. Mobilt BankID – snabbt och papperslöst

Se fler funktioner

LISA erbjuder en mängd kraftfulla funktioner

Inloggning & e-legitimation

Användarnamn/lösenord, tvåfaktorsautentisering och BankID

Användarkontroll

Automatiska kontroller mot t.ex. Bolagsverket, adressinhämtning och PEP-kontroll

Depåinformation

Visa depåvärde, innehav, transaktioner och portföljrapporter

Autogiro

Hantera medgivanden, engångsöverföringar och månadssparande

Swish

Kunden kan swisha från sitt privata konto till sitt kundkonto

Dynamiska formulär

Digitalisera t.ex. registrering av nya kunder –  inga blanketter, inga postutskick

Mobil-app

Ge kunden tillgång till tjänsten alltid och överallt, enkelt i mobilen

Digital signering

Kunder kan signera dokument digitalt med t.ex. Mobilt BankID – snabbt och papperslöst

Fondhandel

Möjlighet för dina kunder att lägga fondordrar för köp, byt eller sälj

Aktiehandel

Hantera aktiehandel med vårt (eller någon annans) realtidsintegrerade börssystem

Integration

Med vårt moderna API kan ni enkelt integrera LISA med andra system

Flerspråksstöd

Ett enda admin-gränssnitt för hantering av alla texter och språk

Återkommande KYC

Kombinera dynamiska formulär och notifieringar för att samla in eller påminna om KYC

Notifieringar

Skicka ut notiser via mail eller sms för att påminna om t.ex. lösenordsbyte eller KYC

Rapporter

Möjlighet att ta ut valfria data och skapa rapporter i Excel- och PDF-format.

PDF-generering

Möjlighet att utifrån digitala flöden generera PDF-dokument för signering och arkivering

Roller & rättigheter

Konfigurera ditt system med olika roller, rättigheter och behörigheter

Rollbaserad startsida

Anpassa ditt systems startsida baserat på dina användares olika roller

Schemalagda jobb

Schemalägg, trigga och följa upp olika typer av körningar

Digital rådgivare

Skapa en digital rådgivare med hjälp av frågor som beroende på svaren genererar olika resultat

Supportärenden

Förenkla och digitalisera dina supportärenden, med allt samlat på ett och samma ställe

Utbetalningar

Integration med Swedbanks SUS-tjänst för enskilda eller massutbetalningar

Händelselogg

Alla händelser som sker i plattformen registreras i en gemensam logg

Kundanpassat utseende

Anpassa färg och form utifrån er grafiska profil och ert varumärke